✔ ✔ ကာလဝိမုတ္အာရံု ✔ ✔
★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
#ပစၥဳပၸန္ အတိတ္ အနာဂါတ္ ကာလ ၃ မ်ိဳးမွ
အလြတ္ျဖစ္ေသာ အာရံုသည္ ကာလဝိမုတ္ အာရံုမည္၏။
ကာလေတာ + ဝိမုတၱံ ကာလဝိမုတၱံ ။ ဤကာလဝိမုတ္
ျဖစ္ေသာ အာရံုမ်ားကား ပညတ္ တရားႏွင့္ နိဗၺာန္တည္း။
ပညတ္သည္ နာမပညတ္ႏွင့္ အတၳပညတ္ဟု႐ွိ၏။
ထိုတြင္ အမ်ားသံုးႏႈန္းေနၾကေသာ အမည္မ်ားသည္
ဥပါဒ္ ႒ီ ဘင္ အားျဖင့္ အထင္အ႐ွားမ႐ွိ။ တေယာက္က
စထြင္သံုးစြဲ ေနၾကေသာေၾကာင့္ အမ်ားက လိုက္သံုး
ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အိမ္ ေက်ာင္း လူ နတ္ စေသာ
အထည္ျဒပ္ အတၳပညတ္ ေတြကိုလည္း ေလာကီလူတို႔
အျမင္အားျဖင့္ အထင္အ႐ွား ႐ွိသည္ ဆိုရေစကာမူ
လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ျပေသာအခါ ႐ုပ္ ကလပ္ေတြသာ
ေတြ႔ရ၏။ အိမ္မေတြ႔ ေက်ာင္းမေတြ႔ နတ္မေတြ႔ ျဗဟၼာမ
ေတြ႔ရေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ ႒ီ ဘင္ အားျဖင့္ အထင္အ
႐ွား မ႐ွိေသာ ပညတ္ကို အတိတ္ အနာဂါတ္ ပစၥဳပၸန္ ဟု
မဆိုထိုက္။
#နိဗၺာန္ ဟု ဆိုအပ္ေသာ `အၿငိမ္းဓာတ္´ တမ်ိဳး
သည္ ပရမတၳ အားျဖင့္ အထင္အ႐ွား ႐ွိ၏။ သို႔ေသာ္
ျဖစ္လ်င္ ပ်က္ရျမဲ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ျခင္းဟူေသာ
ဥပါဒ္ ကား မ႐ွိ။ ပ်က္ျခင္းဟူေသာ ဘင္ လည္းမ႐ွိ။
ယခုေျပာ႐ိုး ျဖစ္ေသာ ႒ီလည္း မ႐ွိ။
#သႏၱိ (ၿငိမ္းေအးျခင္း) သေဘာကား အျမဲတည္႐ွိ၏။
ဤသို႔ ခဏတၱယ နဲ႔ မယွဥ္ရကား ပစၥဳပၸန္ နိဗၺာန္မ႐ွိ။
ပစၥဳပၸန္ မ႐ွိလ်င္ အတိတ္ နဲ႔ အနာဂါတ္ မွာ သာ၍ေဝး
ေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညတ္ႏွင့္နိဗၺာန္ကို ` ကာလဝိမုတ္´
ဟုေခၚဆိုရသည္။
အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ ။
No comments:
Post a Comment